Reklamační řád
Reklamační řád e-shopu www.skibohemia.cz je v souladu s ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb. zákona o ochraně spotřebitele, který upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží uplatněné spotřebitelem v záruční době. V případě, že je kupujícím podnikatel, pak se reklamace řídí obchodním zákoníkem (zákon 513/91 Sb.).
Záruční doba
- Záruční doba, pokud není uvedeno jinak, je 24 měsíců od data převzetí zboží kupujícím.
- Pokud je zakoupené zboží v záruční době reklamováno, prodlužuje se záruční doba o dobu, která byla nutná pro uvedení reklamovaného zboží do bezvadného stavu. Kupující je po skončení reklamace povinen věc převzít.
- Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Dále je povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Pokud se vada projeví v prvních 6 měsících od převzetí plnění, považuje se za vadu, která existovala již v době převzetí věci, pokud se neprokáže opak či to neodporuje povaze věci.
- Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady možné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny nebo může od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud spotřebitel o rozporu s kupní mluvou věděl nebo ho sám způsobil.
- Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením věci do provozu, bude považována za vadu věci, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a byly provedeny prodávajícím nebo jinou osobou na odpovědnost prodávajícího. To platí rovněž v případě, kdy montáž nebo jiné uvedení věci do provozu provedl kupující a vada vznikla na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži nebo k uvedení věci do provozu.
- Doba pro vyřízení reklamace je dle zákona č. 634/1992 Sb. 30 dní od doručení reklamovaného zboží, po dohodě s kupujícím může být lhůta pro vyřízení reklamace delší. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Vyřízení reklamace
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.
Postup při podání reklamace:
- Před odesláním oprávněné reklamace na naši adresu nás prosím kontaktujte písemně na e-mailu info@skibohemia.cz
- Prosíme uveďte typ výrobku, číslo nákupní faktury, stručný popis závady a doporučujeme také doložit i fotodokumentaci, urychlíte tím vyřízení vaší reklamace.
- Poté Vás budeme kontaktovat a domluvíme postup reklamace.
MSERVIS - Petr Hála
Malá Morávka 38
793 36, Malá Morávka